Nieuwe dirigent voor Koninklijke Harmonie M.V.C.

De afgelopen maanden is de Koninklijke Harmonie M.V.C. druk bezig geweest met het zoeken van een nieuwe dirigent. Vele sollicitaties werden ontvangen en na vele gesprekken is gekomen tot een proefdirectie van 3 dirigenten. Na deze acties is Sander van Dorst naar voren gekomen als de nieuwe dirigent.

Wie is Sander van  Dorst. Sander van Dorst (1997) is een jonge, ambitieuze en veelzijdige muzikant die op dit moment werkzaam is als muziekdocent, dirigent, musicus, arrangeur en componist. Muziek is er met de paplepel ingegoten: op achtjarige leeftijd is hij begonnen op blokfluit, die al snel werd verwisseld voor de hobo (docenten Koen van der Leeuw en Victor Kruis). Zijn eerste compositie stamt uit 2009, nadat hij gestart was met pianolessen bij Pieter van Bogaert. De hobo werd in 2014 verruild voor de fagot, met lessen van Lieselot Toorop. In 2016 begon hij als dirigent bij zijn eerste jeugdorkest en werd hij aangenomen voor de opleiding Docent Muziek aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Hier volgde hij lessen fagot en contrafagot bij respectievelijk Johan Steinmann en Jaap de Vries en bijvak koordirectie bij Jos Vermunt. Na zijn afstuderen in 2020 werd hij toegelaten tot de masteropleiding HaFaBra-directie bij Alex Schillings, tevens aan het Koninklijk Conservatorium. Hij is als componist, arrangeur, musicus en docent betrokken en betrokken geweest bij vele instellingen of scholen, waaronder productie aus LICHT, productiehuis Drie Maal Plankenkoorts, Cabaret Onvermijdelijk, DSWO, Stichting CliniClowns en Blazen aan het Spui.

Inmiddels is hij dirigent bij onder andere koor Muzikaèl in Hoeven, KHOG Vlissingen en nu ook bij MVC Udenhout!