Opleidingsorkest

Het opleidingsorkest bestaat uit ongeveer 25 leden en maakt deel uit van het opleidingsplan binnen de harmonie. In het orkest staat het samen leren musiceren centraal.

Dit doen we op een leuke manier met herkenbare muziek. Op het programma staat vaak musical, film en popmuziek. De leden binnen dit orkest zijn zeer divers. We hebben allerlei niveaus en leeftijden, zo heeft iedereen zijn of haar eigen plek binnen het orkest.

De dirigent is Hadewych van Leeuwen. Met haar enthousiasme weet ze iedereen te motiveren en creëert ze een ontspannen sfeer tijdens de repetities. We repeteren elke maandag van 18.30u tot 19.45u. Kom gerust eens langs om te luisteren en kennis te maken.

Door het jaar heen hebben we een aantal concerten. Een van de grote concert voor het opleidingsorkest is het nieuwjaarsconcert. Tijdens dit concert spelen we ook een stuk samen met het harmonieorkest, wat voor velen voelt als een extra motivatie. De rest van het jaar vullen we met uitwisselingsconcerten en muziekdagen. Aan het eind van het seizoen hebben we ook altijd een activiteit buiten de muziek, dit is leuk om elkaar beter te leren kennen.