Harmonie Orkest

’n harmonieorkest is een dynamische groep mensen die muziek maken.
Er zitten veranderingen in, zowel in samenstelling als in repertoire als in plaatsen van optreden.
Zo was het harmonieorkest in het verleden toen binnen de samenstelling ook nog ’n slagwerkgroep bestond vaker te zien op straat.
Bij het opheffen van de slagwerkgroep werden ook de straat optredens beperkt.
Ook het repertoire veranderde daarmee het aantal marsen verminderde en langere concert stukken kwamen meer naar boven.
Daardoor kwamen ook meer thema concerten op het programma waardoor de optredens vaak avondvullend werden.

Met veel plezier denken we terug aan een musical concert met de vereniging BOEMS en aan het “Celtic Concert” met Ogham. Een heel ander optreden was er met “Voices in harmony” met het gemengd Koor Udenhout, het project “Musica Italia”, het Eftelingconcert en de twee Sing Along concerten.
Verder zijn er ook optredens diverse optredens bij Verrassende ontmoetingen in de concertzaal te Tilburg. Ook was er nog het optreden in de concertzaal te Tilburg in het kader van het Winterconcert met het Tilburgs mannenkoor St. Cecilia.
Het harmonieorkest staat nu onder leiding van Tom Koster.
O.l.v. Tom Koster hebben we ook de Udenhoutse versie van het populaire tv programma Maestro gehouden.
Ruim 800 Udenhouters waren getuigen van de gezellige en sfeervolle avond.
Eind 2019 is Music & Art gehouden een samenwerking tussen de Koninklijke harmonie M.V.C. en een aantal Udenhoutse kunstenaars.
Zo ziet u heel afwisselende avonden. Elders op deze site vind u de actuele informatie van de komende optredens.
Heb je interesse om aan te sluiten bij het orkest?
We kunnen altijd muzikanten gebruiken op zo goed als alle instrumenten dus als je interesse hebt kom op maandagavond tijdens de repetitie eens langs om ’n beter beeld te krijgen.
We repeteren in ontmoetingscentrum ’t Plein Tongerloplein 1 van 20.00u tot 22.00u
Tot ziens!