Opleiding

Koninklijke harmonie M.V.C. is een levendige muziekvereniging met als belangrijkste doel jong en oud samen en kwalitatief goede muziek te laten maken. Mede daarom werkt M.V.C. samen met de muziekschool in Tilburg (Factorium) om met name jonge (aspirant-) leden een gedegen muziekopleiding tot muzikant te geven, maar ook (startende) volwassenen.

Aan het Factorium volg je eerst een basisopleiding. We streven ernaar om de leraren van het Factorium indien mogelijk naar Udenhout te halen voor de lessen. M.V.C. wil de leerlingen zo snel als mogelijk de gelegenheid bieden om samen te spelen. Wanneer reeds een bepaald niveau behaald is kan er worden ingestroomd in het opleidingsorkest.

De  vervolgopleiding aan het Factorium biedt verdieping van technische en muzikale vaardigheden op het B-niveau van de muziekschool. Tijdens de opleiding voor het B-diploma, welke gemiddeld zo’n twee jaar in beslag neemt, kunnen leerlingen samen spelen in het Opleidingsorkest.

Met het behalen van het B-diploma kan er worden toegetreden tot het harmonieorkest.
Verder studeren voor niveau C en D wordt uiteraard zeer aangemoedigd door MVC.